VanWonen – positionering voor een leading brand
Wij zijn erbij sinds 2017. Sterker nog, we mochten de naam, het merk, de identity, de beloften, de story, de positionering en de introductie from scratch vormgeven met de founders.
VanWonen is ontstaan uit een management buy out van de vastgoedportefeuille voor het Noorden en Oosten van AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep. Uitgangspunten waren: nuchter, Nederlands, normaal. Maar ook: de absolute wil om het anders en beter te doen. Denken vanuit klantreizen en de klant centraal stellen. Iedereen zegt het, VanWonen doet het.
Positionering 2.0
Inmiddels is VanWonen uitgegroeid naar een sterk merk in Nederland. Het bedrijf is enorm gegroeid, de visie is doorontwikkeld en VanWonen wil in alles van betekenis zijn voor bewoners, de maatschappij en de planeet. Dat vroeg om een herpositionering.
Eentje die doorbouwt op de succesvolle waarden en de identiteit die het bedrijf heeft én een ambitie in zich heeft waarmee VanWonen zich onderscheidt van ontwikkelende bouwers en project- en gebiedsontwikkelaars.
Eentje die antwoord geeft op de vragen waar gemeenten van wakker liggen.
Eentje die zegt wat geen concurrent durft te zeggen.
En eentje die actueel is en blijft, nu én over 10 jaar.
Woningen en leefomgevingen creëren voor de gezondste generaties
Met deze positionering wil VanWonen bijdragen aan het realiseren van de gezondste generaties ter wereld. Woningen en leefomgevingen ontwikkelen zijn daarmee geen doel maar een middel. Daarmee zet VanWonen haar maatschappelijke opdracht centraal in alles wat ze doet en kiest ze een scope die dieper gaat en anders is dan die van andere ontwikkelaars. Met bewoners, de maatschappij en de planeet als winnaar.
Niet blij met de positionering van je merk, organisatie of dienst? Druk op de bel en we komen eraan.

#herpositionering #naamgeving #visuele identiteit #brandstory #merkopstelling #merkintroductie #missie #schrijfstijl #activaties