150 jaar Nieuwe Waterweg: terugblikken én vooruitkijken

In 2022 was het 150 jaar geleden dat het eerste zeeschip door de Nieuwe Waterweg voer, richting zee. Een Make it Happen prestatie avant la lettre. De Nieuwe Waterweg zorgde voor een verdubbeling van de stad, een economische boost en positioneerde Rotterdam als de gateway naar de wereld. Wij mochten voor het jubileumjaar het thema, de positionering, de stijl en uitingen ontwikkelen.

150 jaar terugkijken? 150 jaar vooruit!

Een jubileum gaat over terugkijken. “Goh, wat is er allemaal gebeurd. En wat knap!” Wij hebben bij het bedenken van het thema juist gekeken naar wat de Nieuwe Waterweg mogelijk heeft gemaakt. Waar het symbool voor staat, wat het heeft gebracht. En dat is vooruitgang. 150 jaar vooruit! In de visuele identiteit en projectstijl die we samen met Taco van Gerven hebben ontwikkeld, staan daarom golven en stroming centraal. Pak de juiste golf, creëer vooruitgang, ontdek en verover de wereld.

Brandbook

Voor de identity, voorbeelden, regels en tone of voice hebben we een brandbook ontwikkeld. Zo kon iedere partner of partij in het jubileumjaar op de juiste manier aan de haal gaan met de stijl. Niet voor jezelf houden, maar delen en vermenigvuldigen. Want hoe meer uitingen, hoe herkenbaarder en bekender het jubileumjaar en de activiteiten.

Aftrappen en doorpakken

De lancering van de 150 jaar vooruit website, die we samen met bureau Sterke Taal ontwierpen en bouwden, was in maart 2022 de start van het jubileumjaar. En tot eind 2022 was er van alles te beleven langs de Nieuwe Waterweg: exposities en evenementen, kunst en cultuur, terugblikken en blikken vooruit. Allemaal in de vloeiende stijl van de brand. Met bijpassende vlaggen en banners, abri’s en posters, een magazine en zelfs een zebrapad.

Ook behoefte aan branding, thema’s of campagnes waarmee je 150 jaar vooruit kan? Druk op de bel en we helpen je in no time vooruit.

aankondiging festival in huisstijl 150 jaar Nieuwe Waterweg: een golvend patroon in oranje, geel en donkerblauw

#thema #visuele identiteit #socials #brandbook #website