Op hartenjacht met WSP Rijnmond

Werk is belangrijk voor mensen.
Het geeft het gevoel dat je van waarde bent, meetelt en een zeker bestaan kunt opbouwen.
WSP Rijnmond helpt mensen die willen en kunnen aan werk.
En wij helpen WSP Rijnmond met het vinden van werkgevers.

We ontwikkelden de campagne Sander en de Hartenjagers. Een campagne met een dikke gunfactor, waar je zin van krijgt en met een boegbeeld waar niemand nee tegen zegt: Sander de Kramer. Aan zijn zijde heeft hij een aantal Hartenjagers. Samen jagen ze voor WSP Rijnmond op werkgevers met een sociaal hart.

Wat is er aan de hand?

In de regio Rotterdam zijn meer dan 33.000 mensen die een bijstandsuitkering hebben. Daar zijn heel veel mensen bij die graag aan de slag willen maar wel een steuntje in de rug nodig hebben. WSP Rijnmond ondersteunt ze en matcht hen met werkgevers die kijken wat iemand kan. Die uitgaan van talenten, die investeren in mensen en zich hard maken voor een omgeving waar je kan groeien.

Hartenjagen

Het concept van de Hartenjagers is flexibel, herkenbaar en kan daardoor lang mee. Een Hartenjager richt zich op een specifiek deelterrein, in lijn met actuele arbeidsmarktvraagstukken. Zo startte Jörgen Raymann in coronatijd als Hartenjager voor 50+ers en zijn in januari 2023 kunstenares Rajacenna van Dam en gitarist Willem Philipsen erbij gekomen. Zij maken zich hard voor mensen met talent en een beperking. Wethouder Tim Versnel maakt het Hartenjagers-team compleet.

Rotterdamse resultaten

Sander en de Hartenjagers en de challenge die we hiervóór deden, de 100 van Sander, laten geweldig mooie resultaten zien. Inmiddels doen 256 werkgevers mee en hebben 1500 werkzoekenden een baan gevonden.

En alles wat erbij hoort

We volgen Sander en de Hartenjagers op de voet met camera en laptop. In zo ongeveer alle content en publiciteit die je vindt, hebben we samen met Friends for Brands een aandeel gehad. En we hebben allerlei initiatieven mogen bedenken en mede-organiseren om werkgevers te verleiden en meer mensen te matchen. Ondernemersontbijt, Blind date ontbijt, banenmarkten. En er komt meer. Hou het in de gaten.

Recht uit ons hart

Organisaties met een missie als WSP Rijnmond gaan ons na aan het hart. Rotterdams en van groot maatschappelijk belang: onze lievelings. Ook jouw maatschappelijke merk maken we graag marktgericht! Bel je?

#positionering #branding #merkidentiteit #brandbook #missie #visie #kernwaarden #internal_branding #campagnes #community #contentkalender #contentmanagement #contentcreatie #publiciteit #activaties #events