Mooi merk voor een wereldstad
Heb je een idee?
Zie je de behoefte?
Pak de ruimte.
Ga ervoor.
En maak het waar.
Make it happen.
Toen we dit presenteerden aan onze opdrachtgevers van het Havenbedrijf, de gemeente Rotterdam en de Erasmus Universiteit was het even stil. Daarna volgde het verlossende woord. “Dit is goed”, zeiden ze. “Dit zijn wij, dit is Rotterdam.”
Nieuwe positionering
In Rotterdam kun je het verschil maken. Voor jezelf en voor anderen. Individueel, met je bedrijf, in je studie, in je werk. Heb je een idee en ga je ervoor, dan zijn er weinig mensen die je tegenhouden in deze stad. Dat moesten we zien te ‘vangen’ in de nieuwe positionering. Een positionering voor de stad van toen, nu en straks.
Wat maakt Rotterdam nou Rotterdam?
Die vraag hebben we onszelf gesteld, omdat we het gevoel hadden dat daarin de oplossing zat. Wat maakt Rotterdam nou Rotterdam? Rotterdammers maken Rotterdam! Dus zijn we op zoek gegaan naar de mensen die het verschil maken en hebben gemaakt. Mensen die de ruimte zien en pakken. Types die niet om toestemming vragen. Die tegen de stroom inzwemmen. Tomeloos. Zij zijn onze inspiratie geweest om uiteindelijk Make it happen op een flip-over te schrijven. De mentaliteit is het merk. De Rotterdamse mentaliteit.
Iedereen on brand
Een Rotterdamse positionering en pay-off vragen om een Rotterdamse stijl. Een stijl die past bij de ambities van de stad. Die Make it Happen. uitstraalt op alle manieren. Stoer en no-nonsense. Die stijl ontwikkelden we samen met In10.


Reputatie Management Award
De Make it Happen citymarketing-strategie is beloond met de Reputatie Management Award. Een kroon op ons werk. Maar waar we vooral van genieten, is de ontwikkeling van Make it Happen als motto van de stad. Je ziet het overal; van campus tot streetart, bij grote events, op social media, overal waar gebouwd wordt. En mensen gaan er mee aan de haal, gebruiken het, hebben het omarmd, voelen dat het over hen gaat. Heerlijk.
Ook overal zichtbaar zijn?
Wij vangen graag samen met jou die ene zin waar het echt om gaat. De essentie van je bedrijf, de kern van je organisatie. Klinkt goed? Neem dan snel contact met ons op.
* De Rotterdam. Make It Happen. foto op de homepage is van Frans Hanswijk.
#positionering #branding #merkidentiteit #brandbook #missie #visie #kernwaarden #internal_branding #campagnes #community #contentkalender #contentmanagement #contentcreatie #publiciteit #activaties #events